Tuintips

Rugpijn? Goed nieuws, je kunt nog steeds tuinieren. Hier lees je hoe.

27views

Je hebt de neiging om rugpijn na het tuinieren? Je hebt verschillende rek- en strektechnieken geprobeerd en er verandert niets? Er is altijd een oplossing voor elk probleem. Volg gewoon het juiste advies.

Geef niet toe aan de pijn, blijf hoopvol

Als tuinieren je passie isElke ochtend kijk je ernaar uit om je planten te vinden en de aarde onder je vingers te voelen. Maar je rug herinnert je eraan aan zijn beperkingen. De pijn wordt soms ondraaglijkMaar je liefde voor tuinieren neemt het over. Bovendien heb je je aangepast door regelmatig te pauzeren.

Maar ondanks de voldoening van het zien bloeien van je bloemen en het uitvoeren van je taken met toenemende moeilijkheid. Zo erg zelfs dat je serieus denkt alles te stoppen. Het is niet nodig om zulke drastische maatregelen te nemen, dankzij de kennis van een fysiotherapeut, je leven in de tuin zal veranderen.

Ontdek hoe je kunt tuinieren met een slechte rug

Volgens de Dr. ChanHet opwarmen van het lichaam kan het risico op letsel aanzienlijk verminderenvooral bij koel weer. Zelfs een stevige wandeling in je moestuin kan helpen. Eenmaal in je tuin een regelmatig tempo en verdeel je taken in 30 minuten. “Het is heel gemakkelijk als je van een activiteit houdt, om vast te lopen op een monotoon gedrag of patroon voor een lange periode“, legt Dr Chan uit aan de online media ABC News. “Maar dit kan veel lichamelijke gevolgen hebbendie over het algemeen pas merkbaar zijn als het lichaam is afgekoeld.” Volgens haar is vooroverbuigen de gevaarlijkste combinatie van bewegingen, draaien en objecten tegelijkertijd optillen.

Dus, in plaats van je rug pijn te doen, kun je beter op zoek gaan naar symmetrie in je gebaren. Bovendien moet je tijdens het tuinieren vaak voorover buigen. Het is daarom belangrijk om de positie om te keren wanneer u klaar bent. Dr. Chan raadt aan uitbreidingen staand. Buig je romp naar achteren op taillehoogte, zo ver als je kunt, zonder pijnHoud de positie een paar seconden vast, sta op en herhaal de oefening vijf tot tien keer. Houd de positie een paar seconden vast, ga rechtop staan en herhaal de oefening vijf tot tien keer. Je kunt een soortgelijke stretch ook uitvoeren met de yogahouding Cobra.

Dr Chan’s andere tips voor pijnvrij tuinieren

Fysiotherapeut en acupuncturist Dr. Chan geeft ook advies, gehydrateerd blijven na het tuinieren. Vloeistoffen helpen spieren en gewrichten regenereren. Dit betekent dat je sneller herstelt. Als je een beetje hulp nodig hebt tijdens je activiteit, overweeg dan matten of minikrukjes.

Last but not least, een absolute must: heb goede schoenen. “Het dragen van de juiste schoenen heeft een positief effect op de kinetische keten. Het is een kwestie van een stevige zool met voldoende demping voor schokken op te vangen.Gelukkig tuinieren.

Leave a Response