Fitnesstips

8 eenvoudige oefeningen om fit te blijven in de zomer

36views

Verslap niet tijdens de zomer. We kunnen het ons veroorloven om ons wat luxe te gunnen, maar het is belangrijk om lichamelijk actief te blijven.

Hier zijn enkele eenvoudige oefeningen om in vorm te blijven.

Hoewel we in de zomer veel daglicht hebben en meer vrije tijd, vinden we het moeilijk om te sporten. In deze tijd van het jaar willen we vooral plannen maken en tijd doorbrengen met vrienden of familie in plaats van ons op te sluiten in de sportschool of buiten in de hitte te trainen. We moeten onszelf echter niet verwaarlozen zodat de terugkeer naar de routine niet te moeilijk is. Hier zijn enkele eenvoudige oefeningen om je te helpen in vorm te blijven tijdens het zomerseizoen. Je kunt ze thuis doen of zelfs op je vakantiebestemming.

EENVOUDIGE OEFENING OM IN VORM TE BLIJVEN IN DE ZOMER: DE PLANK

De plank helpt je om deze zomer in vorm te blijven en je buikspieren te versterken. Het is een heel eenvoudige oefening die je overal kunt doen. Het bestaat uit het plaatsen van je onderarmen en voeten op de grond (als je een beginner bent, plaats dan je knieën op de grond) terwijl je je rug recht en je core stabiel houdt. Op het YouTube-kanaal van FisioOnline wordt uitgelegd hoe je deze oefening correct uitvoert en wat de meest voorkomende fouten zijn.

SQUATS, EEN EENVOUDIGE OEFENING DIE JE TIJDENS JE ZOMERVAKANTIE KUNT DOEN

Zoals personal trainer Manu Carrilero uitlegt op het Tuentrenador YouTube-kanaal, trainen squats, die je ook tijdens je zomervakantie kunt doen, je bilspieren, quads en buikspieren. Om ze te doen, sta je met je benen uit elkaar, voeten op schouderbreedte uit elkaar en naar voren gericht. Daal af alsof je gaat zitten, duw je bekken naar achteren, houd je rug recht en buig je knieën.

LOOP DEZE ZOMER OM IN VORM TE BLIJVEN

Stappen helpt je niet alleen om in vorm te blijven, maar ook om je benen te versterken. Om ze te doen, sta je met je benen iets uit elkaar en doe je een stap naar voren, waarbij je je romp recht houdt en je knieën 90 graden buigt. Ga terug naar de beginpositie en herhaal met het andere been, zoals te zien is op het YouTube-kanaal van Bestcycling.

SUPERMAN IS EEN EFFECTIEVE FITNESSOEFENING DIE GEMAKKELIJK UIT TE VOEREN IS EN EFFECTIEF IS OM FIT TE BLIJVEN

Superman helpt je ook om deze zomer in vorm te blijven. Het is zo’n eenvoudige oefening dat je hem zelfs liggend op je handdoek kunt doen als je op het strand of bij het zwembad bent. Zoals te zien is op het YouTube-kanaal van Ejercita-T Valencia, ga je op je buik liggen en til je afwisselend één been en de andere arm op. Zo versterk je je rug.

TRAIN JE LICHAAM DEZE ZOMER DOOR PUSH-UPS TE DOEN

“Push-ups zijn perfecte bewegingen om verschillende delen van het lichaam strakker te maken, zoals armen, biceps, schouders of het ruggebied”, aldus de sportschool Warriors in Barcelona. De atlete Jéssica Martín laat op haar YouTube-kanaal zien hoe je ze uitvoert. Je moet je handen op schouderbreedte uit elkaar plaatsen en je gewicht erop geconcentreerd houden voordat je naar beneden gaat, waarbij je je borst dicht bij de vloer brengt en je ellebogen niet te ver van je lichaam scheiden.

DE LEG RAISE IS EEN PERFECTE OEFENING OM OP VAKANTIE TE DOEN

“Een klassieker die perfect is om op vakantie te doen. Je kunt je buikspieren trainen terwijl je op een handdoek op het strand of bij het zwembad in de zon ligt,” zeggen de experts van het gezondheids- en wellnesscentrum Sabáh. Zoals te zien is in deze video van het Exercise at Home YouTube-kanaal, moet je op je rug gaan liggen met je benen gestrekt en je armen recht langs je zij. Til dan je benen op zonder ze te buigen totdat ze een rechte hoek vormen met je lichaam. Ga dan terug naar de beginpositie.

TRAIN DEZE ZOMER DOOR BURPEES TE DOEN

Burpees is een andere oefening die je in de zomer kunt doen. Het is ook heel effectief om buik- en beenvet te verbranden. Op het AFJ777 Sport Videos YouTube kanaal leren ze je hoe je ze moet doen. Hurk op de grond met je handen en tenen op de grond en spring naar achteren om je benen te strekken. Doe dan een push-up, houd een paar seconden vast en keer terug naar de beginpositie. Maak ten slotte een verticale sprong zo hoog als je kunt.

JUMPING JACKS GEVEN JE EEN FULL-BODY WORKOUT IN DE ZOMER

“Met deze cardio-oefening voor thuis kom je in beweging en verbrand je veel calorieën,” zeggen de experts van sportwinkel Décimas over jumping jacks. Zoals te zien is in deze video van het officiële InstaFit YouTube-kanaal, moet je rechtop en volledig gestrekt staan, met je voeten bij elkaar en je handen ter hoogte van je heupen. Vanaf daar gaat het erom dat je een sprong maakt terwijl je je benen spreidt en je armen optilt en dan weer omhoog springt en terugkeert naar de beginpositie.

Leave a Response